|
ΤΟ ΞΕΣΠΑΣΜΑ
ΤΩΝ ΧΙΛΙΑΣΤΩΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ
Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΑ
Η εταιρία «Σκοπιά» ελεύθερα πλέον μετά την κρατική αναγνώριση της ως «γνωστής
θρησκείας», και με χωρίς περιορισμούς ασκεί την λατρεία της, «ιερή υπηρεσία»,
όπως ονομάζει το από σπίτι σε σπίτι -«έργο»- και κατ' αυτόν τον τρόπο διακινεί
τις δοξασίες της μέσω των εντύπων της και του προφορικού λόγου.
Στην χώρα μας τα πρώτα χρόνια δειλά-δειλά, αλλά με επιμονή, μεθοδικά και με
συνεχή προσπάθεια απέκτησε τους πρώτους οπαδούς. Σημαντική αύξηση παρατηρείται
στην δεκαετία του 1980 όπου αριθμούνται 24.000 «μάρτυρες του Ιεχωβά», όπως
αναφέρει το βιβλίο της εταιρείας «Διαγγελείς της Βασιλείας», σελ. 380.
Με την πάροδο των ετών και πιεζόμενοι οι οπαδοί συνεχώς για όλο και μεγαλύτερη
επίδοση μαρτυρίας έφθασε να αριθμεί 28.000 περίπου Έλληνες και σε όλο τον κόσμο
6.000.000, κατά τους δικούς της πάντοτε υπολογισμούς.
Αν αναρωτηθούμε τι
είναι εκείνο που κάνει τους ανθρώπους να παρασύρονται, θα διαπιστώσουμε ότι τα
αίτια είναι πολλά και οι περιπτώσεις ξεχωριστές. Δεν παίζει κανένα ρόλο ούτε η
μόρφωση, ούτε η οικονομική και κοινωνική κατάσταση του υποψηφίου θύματος. Δεν
υπάρχει κανόνας. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε μερικές αιτίες όπως:
η αναζήτηση
νοήματος ζωής,
το περιβάλλον ενός
εκάστου οικογενειακό και ευρύτερο,
η δυστυχία,
ο πόνος,
η ελλιπής πίστη,
το αίσθημα που ίσως
αναπτύχθηκε μεταξύ νεαρών ατόμων στο χώρο εργασίας ή κατά το διάστημα των
σπουδών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαιδεύσεως, συμβάλλουν αρκετά και πολλές
φορές καθοριστικά.
Οι παγίδες
στήνονται εντέχνως, διότι κανείς τους δεν παρουσιάζεται από την αρχή με το
πραγματικό του πρόσωπο, αλλά με το προσωπείο που τους έχει φορέσει η «Σκοπιά»
κατά την εκπαίδευση τους. Δεν θα πουν ποτέ στο πρώτο πλησίασμα: «... ξέρετε, δεν
έχετε σωτήρα τον Ιησού Χριστό, διότι δεν είναι Θεός, αλλά είναι κτίσμα του Θεού
και εσάς σας σώζουν οι 144.000 άνθρωποι».
Αυτό και πολλά
παρόμοια, τα οποία είναι εκτός Αγίας Γραφής έρχονται σιγά-σιγά κατά την διάρκεια
της λεγομένης Γραφικής μελέτης - πλύσεως εγκεφάλου.
Το πλησίασμα γίνεται με θέματα γενικού ενδιαφέροντος. Πράγματι ποιος δεν θα
συμφωνήσει στην διαπίστωση ότι ο κόσμος όλος διέρχεται κρίση αξιών, ηθών, ότι
λείπει η αγάπη για τον πλησίον και ακόμη ότι δεν υπάρχει ειρήνη και ασφάλεια ή
ότι το έγκλημα είναι σε έξαρση; Για να καταλήξει ότι για όλα αυτά αιτία είναι ο
Σατανάς.
Δεν παρουσιάζεται
όμως από την αρχή τι είναι εκείνο που πιστεύει και κηρύττει η οργάνωση για τον
Σατανά, διότι τότε πολλές πόρτες θα έκλειναν και πολλοί θα είχαν σωθεί θεωρώντας
τις διδαχές περί Σατανά επιεικώς αστείες• ας εκθέσουμε μερικές:
- 1927 «Δημιουργία», σελ. 332: «Ο Σατανάς υπήρξε αόρατος κυβερνήτης των
κυβερνητικών οργανώσεων επί της γης, επειδή ήτο αόρατος εις τον άνθρωπον,
κυβέρνησε επίσης τον ουρανό του ανθρώπου.. Η Γραφική απόδειξη είναι ότι η έξωσης
αυτή (του Σατανά) έλαβε χώρα κατά το 1914».
Έχομε λοιπόν έξωση του σατανά από τον ουρανό το 1914 με Γραφική απόδειξη.
- 1930 «ΦΩΣ», τόμο Β", σελ. 201: «Η λέξης «συντρίψει» υποδηλοί ότι ο
συντριβόμενος χάνει την ζωήν του. Το βάρος του κύρους των Γραφών αποδεικνύει ότι
ευθύς μετά τον Αρμαγεδώνα και προ της ενάρξεως της ανοικοδομήσεως του κόσμου δια
της βασιλείας του Χριστού, ο Ιησούς Χριστός, ο μέγας εκτελεστικός αξιωματούχος,
θα συντρίψει και θα φονεύσει τον Σατανά και τοιουτοτρόπως ο Σατανάς θα δεθεί».
Σελ. 211: «(Ιακώβου Α" 12) επί τούτων ο δεύτερος θάνατος ουκ έχει
εξουσίαν». Επειδή η δήλωσης αυτή γίνεται εν συνάφεια με τα αφορώντα την δέσμευση
του Σατανά εν τω θανάτω, ορθώς συνάγωμεν το συμπέρασμα ότι ο Σατανάς μέλλει να
αποθάνει δια δεύτερον φοράν».
Σελ. 220: «Αι Γραφαί δεικνύουν ότι ο Θεός δυνατόν να διατήρηση το σώμα
του Σατανά κατά το διάστημα των χιλίων ετών και να το εκθέσει ενώπιον των
πνευματικών όντων, όπως οι τοιούτοι θεαταί γνωρίσουν ότι είναι νεκρός, μετά δε
ταύτα κατά το τέλος της περιόδου αυτής, θ' αναστήσει τον Σατανά εκ του θανάτου
και θα αναζωοποιήση το σώμα του».
Κατά την άσκηση της ιερής υπηρεσίας-λατρείας, ο οικοδεσπότης του οποίου θα
κτυπήσουν την πόρτα ή κάποιος άλλος που θα τους συναντήσει σε διάφορους χώρους,
θα ακούσει ότι ο σατανάς εκδιώχθηκε από τον ουρανό το 1914, ότι συντριβή
σημαίνει ότι χάνει κάποιος την ζωή του και στην προκειμένη περίπτωση αυτός είναι
ο σατανάς, ακόμη ότι αυτό θα το κάμει ο μέγας εκτελεστής ο Ιησούς Χριστός μετά
τον Αρμαγεδδώνα. Στην συνέχεια θα τον φονεύσει τον πεθαμένο ήδη Σατανά και
κατόπιν θα τον δέσει μήπως και φύγει ο πεθαμένος και φονευμένος ήδη Σατανάς. Και
όλα αυτά γίνονται υπό το κύρος των Γραφών, όπως ισχυρίζεται η «Σκοπιά».
Η ιστορία όμως δεν
τελειώνει.
Στην συνέχεια ο Σατανάς πεθαίνει και δεύτερη φορά και ο Θεός διατηρεί το νεκρό
σώμα του 1.000 χρόνια και στο τέλος το παρουσιάζει στα πνευματικά όντα ώστε να
τον πιστέψουν και Αφού τελειώσει και αυτή η παράσταση ο Θεός ζωοποιεί το νεκρό
σώμα του Σατανά. Βέβαια δεν μας γνωστοποιεί η «Σκοπιά» που τα κηρύττει αυτά η
Αγία Γραφή και μάλιστα το εκπληκτικό ότι θα αναστηθεί ο Σατανάς.
- 1948-50 «Έστω ο Θεός Αληθής... ». σελ. 51:
«... και έγινε πόλεμος εν τω ουρανώ... ερρίφθη εις την γη (ο Σατανάς)... Αποκ.
ΙΒ" 9. Η απόδειξης είναι σαφής, αυτό έλαβε χώρα το 1914-1918 μ.Χ.». Μεγάλο το
ταξίδι του Σατανά από τον ουρανό στη γη, τέσσερα χρόνια η διάρκεια του, μας
πληροφορεί η «Σκοπιά» και μάλιστα όπως το συνηθίζει επικαλείται και Γραφικές
αποδείξεις, οι οποίες όμως δεν είναι ίδιες πάντοτε.
Η Αγία Γραφή δια στόματος του Ιησού Χριστού μας λέει στο Λουκά ι" 18: «εθεώρουν
τον σατανάν ως αστραπήν εκ τον ουρανού πεσόντα». Ο «αγωγός» όμως δεν έχει τέλος
για τον Σατανά.
- 1953-55 «Πάντα δοκιμάζετε...», σελ. 104-110:
«Ο διάβολος ένα ισχυρό πνευματικό πρόσωπο... Αρχικά ήταν ένα Δίκαιο Πλάσμα του
Θεού - ετοποθετήθη ως Προστάτης του Αδάμ και της Εύας στην Εδέμ... Κατερρίφθη
από τον ουρανό στη γη από τον Βασιλέα Χριστό το 1914».
Επανέρχεται ως νέα τροφή ότι ο Σατανάς ερρίφθη στη γη το 1914, η οποία βέβαια
είναι η παλαιά όπως και οι αποδείξεις. Τελικά μεγάλη σύγχυση επικρατεί στο
«κανάλι» του Θεού και με το θέμα του Σατανά.
- 1953-57 «Νέοι Ουρανοί και Νέα Γη», σελ. 87:
«Το επισκιάζον χερούβ που συνεταυτίσθη με τον όφιν, είχε στραφεί εναντίον της
παγκοσμίου κυριαρχίας , του Ιεχωβά και εναντίον των συμφερόντων της παγκοσμίου
οργανώσεως του Ιεχωβά. Η παγκόσμιος οργάνωσης είναι η γυνή του Ιεχωβά ή, η
σύζυγός του με μία σύγκριση προς την σύζυγο του τέλειου ανδρός.
Το επισκιάζον χερούβ, ήταν ένα από τα τέκνα ή μέλη της παγκοσμίου εκείνης
οργανώσεως, έτσι δε αυτή ήταν η μητέρα του. Επομένως με την απείθεια του το
χερούβ είχε ατιμάσει την μητέρα του, την συμβολική γυναίκα του Θεού».
Σελ. 217: «Το πως διεξήχθη ο πόλεμος στον ουρανό και πόσος καιρός
εχρειάσθη το Σπέρμα της γυναικός του Θεού τον ανάσσοντα Βασιλέα όπως καταρρίψει
τον Όφιν και το δαιμονικό του σπέρμα από τον ουρανό δεν μας το λέει καθαρά η
Αποκ. κεφ. ΙΒ"...
Ο πόλεμος στον ουρανό άρχισε στο 1914, ήταν πραγματική μάχη την οποία ο
ενθρονισμένος Υιός του Θεού, που χαρακτηρίζεται με τον παλαιό του τίτλο «Μιχαήλ»
απέδειξε την ακεραιότητα του προς την παγκόσμια κυριαρχία του Ιεχωβά. Οι
Γραφικές ενδείξεις είναι ότι η μάχη έληξε μέσα σε 1.260 ημέρες το πολύ οι δε
σατανικές δυνάμεις καταδιώχθηκαν και εξεβλήθησαν τελείως τότε από τον ουρανό».
Αυτά και πολλά άλλα βλάσφημα θα ακούσουν οι Χριστιανοί από τους «Μάρτυρες του
Ιεχωβά» στο «από σπίτι σε σπίτι έργο» τους.
Εκτός των άλλων θα
ενημερωθεί ο ακροατής, ότι ο Σατανάς έχει και μητέρα την οποίαν ατίμασε με την
απείθεια του, ακόμη ότι το πότε κατερρίφθη εις την γη δεν μας το λέει η
Αποκάλυψις καθαρά.
Σε προηγούμενα όμως
έντυπα έγραψε διάφορες χρονολογίες όπως το 1914, άλλοτε το 1914-1918 και πάλι το
1914 και όλα αυτά με Γραφικές αποδείξεις.
Τώρα επικαλούμενη
την Αποκάλυψη μας, λέει ο «πιστός και φρόνιμος δούλος» δεν γνωρίζει το πότε,
ξέρει όμως ότι ο πόλεμος κράτησε 1.260 ήμερες και άρχισε το 1914.
Ακόμη μας λέει ότι
στον πόλεμο αυτό νίκησε ο Ιησούς Χριστός ο οποίος φέρει τον τίτλο Μιχαήλ.
Και όμως διαψεύδει η Αγία
Γραφή για άλλη μία φορά την «Σκοπιά»:
«... ο Μιχαήλ και οι άγγελοι αυτού νίκησαν τον δράκοντα δια το αίμα του Αρνίου»
(Αποκ. ΙΒ" 7-12).
Άλλος λοιπόν ο
Μιχαήλ και άλλος ο Ιησούς Χριστός, διότι το Αρνίον και το αίμα Αυτού,
πιστοποιούν την ταυτότητα του Ιησού Χριστού.
Αλλά η «Σκοπιά»
επιμένει:
- 1964 «Γενηθήτω το θέλημα σου», σελ. 353: «Ο Διάβολος ηττήθη από τον
Μιχαήλ και υπάρχει Γραφικός λόγος να πιστεύομε ότι τον καιρό του ετησίου
εορτασμού του δείπνου του Κυρίου στις 26-3-1918 ο σατανάς κατερρίφθη στην γη».
Πάλι εν δράσει ο Γραφικός λόγος τον οποίον επικαλείται αβασάνιστα ο «πιστός και
φρόνιμος δούλος» για να ορίσει και την ακριβή ημερομηνία της πτώσεως του Σατανά
στη γη.
Έπειτα από όλα αυτά, είναι δυνατόν να χαρακτηρισθεί σοβαρή αυτή η οργάνωση της
οποίας οι αλλοπρόσαλλες διδαχές δεν έχουν τέλος;
Σε κάθε της βήμα η
«Σκοπιά» αποδεικνύεται αντιφατική.
Έτσι αυθαίρετα,
δίχως συναίσθηση και ντροπή για τις διδαχές της, επικαλείται την Αγία Γραφή για
να στηρίξει τις κακοδοξίες της.
Ποιος μπορεί να
εμπιστευτεί τις λεγόμενες Γραφικές ερμηνείες της «Σκοπιάς» όταν αποδεικνύεται
αναξιόπιστη;
Εμείς δεν θέλουμε
να έχουμε καμιά σχέση με αυτήν την «γνωστή θρησκεία» την κατευθυνόμενη από την
θεοκρατική ηγεσία του Μπρούκλιν, η οποία δεν γνωρίζει, ούτε ποια είναι, αφού την
1-1-2003 δημοσιεύει στην «Σκοπιά», σελίδα 15, ότι ο «δούλος», δηλ το «υπόλοιπο»,
αυξήθηκε κατά 30 άτομα. Αντί να μειώνεται λόγω θανάτου των υπερηλίκων που τον
απαρτίζουν και με δεδομένο ότι η θύρα για τον ουρανό έκλεισε το 1935, ο «αγωγός»
διευρύνεται. Όλα καλύπτονται με το «ζωηρότερο φως», αρκεί να εξυπηρετούνται οι
εμπορικές δραστηριότητες της εταιρίας «Σκοπιά».
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ
ΙΩΣΗΦ ΡΟΔΕΡΦΟΡΔ
Δεύτερος πρόεδρος της εταιρίας «Σκοπιά» και διάδοχος του Καρόλου Τ. Ρώσσελ
εκλέχτηκε ο Ι. Ρόδερφορδ. Η εκλογή του πραγματοποιήθηκε στην ετήσια συνέλευση
της 6-1-1917. Αμέσως μετά την εκλογή του ο Ρόδερφορδ έλαβε δραστικά μέτρα για
την αύξηση του έργου κηρύγματος στον αγρό προς αίνο του Ιεχωβά, δηλ. έσοδα στην
εταιρία.
- 1983 Βιβλίο του έτους, σελ. 91: «Δεν ήταν όμως όλοι ευτυχισμένοι μέσα
στην οργάνωση όταν εκλέχθηκε ο Ι. Ρόδερφορδ. Στην πραγματικότητα από το 1917,
πολλά φιλόδοξα άτομα επεδίωξαν να κερδίσουν το διοικητικό έλεγχο της Εταιρίας.
Έπαψαν να συνεργάζονται πρόθυμα και έτσι άρχισε μία περίοδος πύρινης
δοκιμασίας. Ο Ιεχωβά και ο άγγελος της διαθήκης του, Ιησούς Χριστός, ήρθαν να
επιθεωρησουν τον πνευματικό ναό το 1918 μ.Χ.
Τότε άρχισε η κρίση
στον οίκο του Θεού και ξεκίνησε μία περίοδος καθαρισμού και εξαγνισμού.
Κάτι άλλο συνέβη
ακόμη, εμφανίστηκαν άνθρωποι με χαρακτηριστικά του «πονηρού δούλου». «Ο Ιησούς
Χριστός, έδειξε ότι μία τάξη «πιστού και φρόνιμου δούλου» θα εμφανίζονταν
δίνοντας πνευματική τροφή». Όπως μας περιγράφει η ίδια η «Σκοπιά» στα γεγονότα
κατά την εκλογή του Ρόδερφορδ, παρουσιάζονται τα χαρακτηριστικά μιας πραγματικής
εταιρίας και μάλιστα όχι από τις σοβαρές και αξιόπιστες και όχι θρησκείας, η
οποία να διεκδικεί την απόλυτη αλήθεια. Βεβαίως επικαλείται την επίσκεψη του
Ιεχωβά με βοηθό τον Ιησού Χριστό, οι οποίοι αναλαμβάνουν την τακτοποίηση με
πύρινες εκκαθαρίσεις αλλά αυτό είναι κάτι που το διαβάζομε συχνά στα έντυπα της
εταιρίας, δεν είναι η πρώτη φορά. Παρ' όλα αυτά οι διενέξεις συνεχίσθηκαν, η
ομάδα που παρέμεινε πιστή στον Ρώσσελ και η ομάδα του Ρόδερφορδ, είχαν κηρύξει
σφοδρό πόλεμο για την νομή της εξουσίας. Το μέσον για επικράτηση, ήταν η
«ταυτότητα του πιστού και φρόνιμου δούλου», αυτό ήταν το επιχείρημα και των δύο
παρατάξεων (κάτι που σαν θέμα έχει πολλές και ποικίλες ασάφειες έως σήμερα).
- Σελ. 92: «Η ταυτότητα του πιστού και φρόνιμου δούλου ήταν θέμα μεγάλου
ενδιαφέροντος εκείνα τα χρόνια. Πολύ νωρίτερα το 1881 ο Κάρολος Ρώσσελ έλεγε ότι
είναι το μικρό ποίμνιο (144.000)...και έτσι κατανοήθηκε ότι ο "δούλος" ήταν μία
τάξη. Με το πέρασμα του χρόνου η ιδέα που υιοθετήθηκε ήταν ότι ο ίδιος ο Ρώσσελ
ήταν ο "πιστός και φρόνιμος δούλος". Αυτό οδήγησε μερικούς στη παγίδα να
λατρεύουν ένα πλάσμα». Εδώ φαίνεται ότι «ο πιστός και φρόνιμος δούλος» όποιος
και εάν είναι, έχει απόλυτη εξουσία επάνω σε ανθρώπινες υπάρξεις, που φθάνουν
στο σημείο της λατρείας, κάτι που ανήκει μόνο στο Θεό.
- Σελ. 92: «Αυτή η εσφαλμένη αντίληψη... ξεκαθαρίσθηκε τον Φεβρουάριο του
1927.
Ο Ρώσσελ είχε στείλει στα κεντρικά γραφεία στη Βρετανία τον Πώλ Τζόνσον, ένα
Ιουδαίο ο οποίος εγκατέλειψε τον Ιουδαϊσμό και έγινε Λουθηριανός ιερέας, προτού
γνωρίσει την αλήθεια του Θεού... αυτός νόμισε ότι ήταν αρχιερέας του κόσμου,
παρουσίαζε τον εαυτόν του σαν διάδοχο του Ρώσσελ ισχυριζόμενος ότι ο μανδύας του
πάστορα Ρώσσελ, έπεσε πάνω του, όπως η μηλωτή του Ηλία στον Ελισαίε. Ο Τζόνσον
χρησιμοποίησε ακατάλληλα τα έγγραφα που του είχαν δοθεί από την Εταιρία και
δέσμευσε τα χρήματα στην τράπεζα του Λονδίνου. Αργότερα ήταν απαραίτητο να γίνει
δικαστική ενέργεια, για να ελευθερωθούν τα χρήματα. Ο Τζόνσον πίστευε ότι ο
ίδιος έπρεπε να ήταν ο πρόεδρος της εταιρίας».
- Σελ. 95-97: «Ο Τζόνσον προσπάθησε να επηρεάσει το συμβούλιο των
διευθυντών, παρουσιάζοντας τον Ι. Ρόδερφορδ, ακατάλληλο για πρόεδρο και έπεισε
τέσσερα από τα επτά μέλη του συμβουλίου. Οι διαφωνούντες προσπάθησαν να
αποσπάσουν τον διοικητικό έλεγχο από τον πρόεδρο. Την 17 Ιουλίου 1917 όταν
συγκεντρώθηκε η οικογένεια Μπέθελ για το μεσημεριανό φαγητό, σε κάθε σερβίτσιο
τοποθετήθηκε και ένα βιβλίο το "Τετελεσμένο Μυστήριο", αφού έγινε η προσευχή
εκδηλώθηκε η αναταραχή.
Επικεφαλής ο Τζόνσον κατά του αδελφού Ρόδερφορδ. Εκτοξεύοντας αισχρές κατηγορίες
δυνατά, περπατούσαν πάνω-κάτω, σταματούσαν στο τραπέζι του Ρόδερφορδ για να τον
απειλήσουν κουνώντας τις γροθιές τους... Αυτό το γεγονός απεκάλυψε ότι μερικά
μέλη της οικογένειας Μπέθελ συμπαθούσαν τους εναντιούμενος, αν αυτά συνεχίζονταν
θα υπήρχε διάλυσης. Έτσι όπως ο Ρόδερφορδ ενήργησε νομικά. Αν και ο ίδιος
γνώριζε, εν τούτοις συμβουλεύτηκε ένα διακεκριμένο νομικό στην Φιλαδέλφεια,
σχετικά με την αρμοδιότητα του συμβουλίου των διευθυντών της Εταιρίας, όπου
αποκάλυψε ότι οι τέσσερις διαφωνούντες δεν ήταν νόμιμα μέλη διότι τους είχε
διορίσει ο Ρώσσελ, αλλά το καταστατικό απαιτούσε οι διευθυντές να εκλέγονται με
ψηφοφορία από τους μετόχους. Έτσι όπως ο Ρόδερφορδ τους έδιωξε και διόρισε
τέσσερα νέα μέλη στο συμβούλιο, ώστε ο διορισμός τους να εγκριθεί στην επομένη
συνεδρίαση του συλλόγου στις αρχές του 1918, αυτό και έγινε. Στην ετήσια
συνεδρίαση των μετόχων 5-1-18 κανείς από τους αντιπάλους δεν πέτυχε να εκλεγεί.
Η προσπάθεια των εναντιουμένων ν' αποκτήσουν τον έλεγχο απέτυχε τελείως».
Όλα αυτά δεν είναι άλλο από την ιστορική διαδρομή του Ρόδερφορδ προς την εξουσία
μιας μετοχικής εταιρίας, όπως η ίδια ομολογεί δίχως καμιά πνευματικότητα, δίχως
θρησκευτική συνείδηση. Με νομικίστικα τεχνάσματα και διάφορες μεθοδεύσεις
κατόρθωσε να αναρριχηθεί στην προεδρία, σε πλήρη συνεργασία με το «θηρίο» και
τους εκπροσώπους του για την επιτυχία των στόχων του. Φυσικά τέτοια φαινόμενα
παρουσιάζουν και άλλες εταιρίες για οικονομικά συμφέροντα κ.ά., έστω και με μέσα
ανορθόδοξα, όμως δεν έχουν καμιά σχέση με θρησκεία και το πλέον σημαντικό δεν
αναμειγνύουν τον Θεό σε τέτοιου είδους ενέργειες. Συνεχίζοντας τις εμπορικές
δραστηριότητες της εταιρίας, ο Ι. Ρόδερφορδ κυκλοφορεί το βιβλίο «Τετελεσμένο
Μυστήριον».
- Σελ. 99-100; «Τα τέλη του 1917 και αρχές , του 1918 το "Τετελεσμένο
Μυστήριον" διανεμόταν σε ολοένα και περισσότερα αντίτυπα. Εξοργισμένος ο κλήρος
ισχυρίστηκε ψευδώς ότι ορισμένες δηλώσεις σ' αυτό το βιβλίο ήταν στασιαστικές...
Αυτό μαζί με παρόμοιες κατηγορίες άλλων εκκλησιαστικών κύκλων, είχε προφανή
σχέση με την κατάσχεση των λογιστικών βιβλίων της Εταιρίας από αξιωματούχους της
αντικατασκοπίας του Στρατού... Οι αρχές νόμιζαν ότι θα εύρισκαν κάποια
απόδειξη... ότι η Εταιρία μας εργάζεται για το συμφέρον της Γερμανικής
κυβερνήσεως».
- Σελ. 102; «στις 4-3-18 το Υπουργείο Δικαιοσύνης των Ηνωμένων Πολιτειών
χαρακτήρισε την διάθεση του "Τετελεσμένου Μυστηρίου" παράβαση του Νόμου περί
Κατασκοπείας».
- Σελ. 103: «Ο κλήρος ενεθάρρυνε τους κυβερνητικούς παράγοντες, να
ενοχλούν την εταιρία και να κάνουν συλλήψεις, να μην εγκρίνουν το "Τετελεσμένο
Μυστήριον" και να πιέσουν τους σπουδαστές της Γραφής, να κόψουν ορισμένες
σελίδες (247-253) από τον τόμο». Φυσικά κατά την πάγια τακτική της εταιρίας για
όσα την ενοχλούν, αίτιος είναι ο κλήρος. Όμως τα γεγονότα αυτά τα οποία
σημαδεύουν την ιστορία της εταιρίας και στην συγκεκριμένη εποχή του Ι. Ρόδερφορδ,
παρουσιάζονται αναγκαστικά στο βιβλίο της, βέβαια απλουστευμένα, απαλά και το
πιο σημαντικό, περιβάλλουν με ένα φωτοστέφανο μάρτυρος, κυρίως τον Ι. Ρόδερφορδ
και ακολούθως την παρέα του.
- Σελ. 110: «Μετά τις αρχές του Οκτωβρίου 1914, οι χρισμένοι διακήρυξαν
ότι οι καιροί των εθνών είχαν τελειώσει και πλησίαζαν στην καταστροφή τους, στον
Αρμαγεδδώνα (Λουκ. 24) Αποκ. (ΙΣΤ' 14-16). Οι συμβολικοί αυτοί "δύο μάρτυρες"
διακήρυξαν το πένθιμο αυτό μήνυμα τους προς τα έθνη, 1.260 ήμερες δηλαδή
τριάμισι χρόνια 4/5 Οκτωβρίου 1914 μέχρι 26/27 Μαρτίου 1918. Τότε το θηριώδες
πολιτικό σύστημα του Διαβόλου πολέμησε ενάντια στους "δύο μάρτυρες" σκοτώνοντας
τους.
Αυτή ήταν η προφητεία και εκπληρώθηκε στις 7-5-18. Το Περιφερειακό Δικαστήριο
των Ηνωμένων Πολιτειών... έκδωσε ένταλμα συλλήψεως ορισμένων της εταιρίας.
Πρόεδρος Ρόδερφορδ, Γραμματέας Ταμίας Άμπουργκ, οι Γούντγουωρθ, Φίσερ (συντάκτες
του «Τετελεσμένου Μυστηρίου») και οι υπόλοιποι περί τον Ρόδερφορδ.
- Σελ. 117-118: «φυλακίσθηκαν στην ομοσπονδιακή φυλακή στην Ατλάντα στην
Τζώρτζια». «Ο Ρόδερφορδ κατά την μεταφορά του στις φυλακές, ειδοποίησε τον Ρ. Μ.
Μπάρμπερ, ότι εάν οι αδελφοί παρενοχλούνται στα κεντρικά γραφεία, να πουλήσουν
το Μπέθελ και την Σκηνή του Μπρούκλιν, για να μετακομίσουν, είτε στην
Φιλαδέλφεια, είτε στο Πίτσμπουργκ, εφ' όσον η Εταιρία «Σκοπιά» ήταν σωματείο της
Πενσυλβανίας. Οι τιμές που προτάθηκαν ήταν 60.000 δολάρια για το Μπέθελ και
25000 δολάρια για την Σκηνή».
Είναι σαφές ότι ο Ί. Ρόδερφορδ και η ομάδα του κινούνται στα πλαίσια σωματείων -
εταιρείας - μετόχων με οικονομικά συμφέροντα, πωλήσεις και αγορές αλλά και με
μια προσπάθεια όλα αυτά να καλυφθούν με ένα θρησκευτικό μανδύα. Στις 26-3-19
αφέθησαν ελεύθεροι με εγγύηση 10.000 δολάρια για τον καθ' ένα, ενώ εκκρεμούσε η
επόμενη δίκη τους, στις 5-5-20. Όμως δικηγόρος της κυβέρνησης, ανακοίνωσε ότι
απέσυρε την δίωξη και έτσι απηλλάγησαν ο Ρόδερφορδ και οι λοιποί. Όπως
εκτίθενται τα γεγονότα, ναι μεν καταγράφεται η ιστορική διαδρομή της οργανώσεως,
πάντοτε όμως δίδεται η εικόνα του θύματος, του κατατρεγμένου από τον κλήρο και
τον Σατανά. Ο αναγνώστης όμως διακρίνει και τους ελιγμούς της ηγεσίας Ρόδερφορδ
και τους συμβιβασμούς που κάνει γιατί αυτό εξυπηρετεί όλες τις φιλοδοξίες του.
Συνεργάζεται με το «θηριώδες πολιτικό σύστημα του Διαβόλου» όπως το ονομάζει η
«Σκοπιά», αφού αυτό συνέφερε προς επιτυχία του στόχου του Ρόδερφορδ για την
προεδρία και τις περαιτέρω δραστηριότητες του.
- Σελ. 128: Ένας από τους συμβιβασμούς ήταν η
περικοπή των σελίδων από το «Τετελεσμένο Μυστήριον» για να ευχαριστήσουν τους
λογοκριτές. Ένας άλλος συμβιβασμός έγινε όταν η Σκοπιά της 1-6-18 ανέφερε
«Σύμφωνα με την απόφαση του Κογκρέσου της 2 Απριλίου και την εξαγγελία του
Προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών της 11ης Μαΐου προτείνεται ο λαός του Κυρίου,
οπουδήποτε κι αν είναι να κάνει την 30" Μαΐου ήμερα προσευχής και δεήσεως. Τα
σχόλια μετά την δήλωση αυτή εγκωμίαζαν τις Ην. Πολιτείες και δεν βρίσκονταν σε
αρμονία με την Χριστιανική θέση της ουδετερότητας».
Τίποτα απ' όλα αυτά δεν αγγίζουν τον Ρόδερφορδ• όλοι οι δρόμοι ανοίγουν πλέον
για τις εκδοτικές και οικονομικές του επιδιώξεις, αυτό έχει λεχθεί και άλλες
φορές• ολίγον αμαρτία δεν βλάπτει, όλα είναι θεμιτά, όταν πρόκειται για την
«Σκοπιά» και τα συμφέροντα της• αυτό είναι «δόγμα» πλέον το οποίον πρώτα
εκφράζει ο Πρόεδρος• όπως τώρα ο Ρόδερφορδ. Ο εναγκαλισμός με το θηρίο δεν την
ενοχλεί κάτι ανάλογο έγινε και τώρα τελευταία.
Ασυγκράτητος πια ο Ρόδερφορδ αρχίζει τις εξορμήσεις του και εκτός Αμερικής,
διεξάγει συνελεύσεις στην Αίγυπτο και στην Παλαιστίνη στην Ραμάλα και ιδρύει ένα
κεντρικό γραφείο στην Ευρώπη, για να επιβλέπει το έργο κηρύγματος στην Ελβετία,
Γαλλία, Βέλγιο, Ολλανδία, Γερμανία, Αυστρία και Ιταλία. Αναρίθμητες εκδηλώσεις
ομιλιών, οικοδομικές και εκδοτικές δραστηριότητες. Το 1920 κυκλοφορεί το νέο του
βιβλίο «Εκατομμύρια ήδη ζώντων ουδέποτε θέλουσιν αποθάνει» εννοώντας ότι σύντομα
θα γίνει ο Αρμαγεδδώνας και οι ζώντες τότε δεν θα πεθάνουν αφού θα περάσουν
ζωντανοί. Αυτοί πέθαναν και ακόμη αναμένεται ο Αρμαγεδδώνας, ο οποίος
εμφανίζεται απειλητικά μέσω των εντύπων κάθε φορά που κάτι δεν πάει καλά στην
εταιρία. Είναι θα λέγαμε το φόβητρο μέσω του οποίου ασκείται πίεση στους οπαδούς
για μεγαλύτερες επιδόσεις. Τα βιβλία του Ρόδερφορδ εκδίδονται το ένα κατόπιν του
άλλου καθώς και άλλα έντυπα. Υπόσχεται και κηρύττει την ανάσταση των Δικαίων της
Παλαιάς Διαθήκης: Αβραάμ, Ισαάκ, Ιακώβ κ.α. και αγοράζει μάλιστα σπίτι στο Σαν
Ντιέγκο στην Καλιφόρνια για να κατοικήσουν και το ονομάζει δε Μπεθ-Σαρίμ, οίκος
αρχόντων. Μετά και αυτήν την διάψευση των προσδοκιών των οπαδών να ιδούν τους
δικαίους αναστημένους, ο Ρόδερφορδ κατοικεί ο ίδιος στο Μπεθ-Σαρίμ έως το θάνατο
του. Υπήρξε μέγας πολέμιος του Χριστιανικού κόσμου και του κλήρου, επίσης
πολέμησε και αυτόν τον Ρώσσελ, του οποίου άλλαξε πολλές δοξασίες μεθοδικά και
σταδιακά, αδιαφορώντας ότι και ο ίδιος τις κήρυττε επί σειρά ετών, προτού
ανακαλύψει την περίφημη προοδευτική αλήθεια εκ μέρους του Ιεχωβά, αυτό το οποίον
επεκαλέσθη και μετά την διάψευση του 1925.
Το 1928, καταργεί τις εορτές, κάτι που ίσχυε έως τότε. Ο Ρώσσελ π.χ. την ημέρα
των Χριστουγέννων, έδινε στα μέλη της οικογένειας Μπέθελ από ένα χρυσό νόμισμα
των πέντε ή δέκα δολαρίων. Ο Ρόδερφορδ με την νέα αλήθεια, χαρακτήρισε την εορτή
αυτή ειδωλολατρική. Επίσης το ίδιο έτος αφαιρεί «Το σύμβολο του σταυρού και του
στέμματος» που εμφανιζόταν στο εξώφυλλο της Σκοπιάς από τον Ιανουάριο του 1891,
τονίζοντας στους οπαδούς ότι «όταν πηγαίναμε στα σπίτια των ανθρώπων να μιλάμε,
αυτό έδινε πραγματική μαρτυρία και όχι ο σταυρός».
- Σελ. 158; Το 1931 καθιερώνει το νέο όνομα «μάρτυρες του Ιεχωβά», αντί
το Σπουδασταί της Γραφής• ακόμη επί των ημερών του, κλειεί η θύρα για την
ουράνιο βασιλεία (Σκοπιά 1935, σελ. 345), ασχέτως εάν αυτό το κεφάλαιο έχει
αλλάξει πολλές φορές με διαφορετικές χρονολογίες. Φυσικά οι αλλαγές αυτές
προϋποθέτουν και πληθώρα εκδόσεων νέων. Ιδρύει ραδιοφωνικό σταθμό και εκδίδει
χρεόγραφα τα οποία δίδει στους οπαδούς, για επέκταση εργοστασίων και νέων
κατασκευών η επιχείρηση "Σκοπιά" σε μεγάλη πρόοδο. Το 1938 ο Ρόδερφορδ κηρύττει
την θεοκρατία του Μπρούκλιν (Όπως σωστότερος χαρακτηρισμός θα ήταν η δικτατορία)
και μάλιστα την ανακηρύττει ως την μόνη νόμιμη κυβέρνηση σε όλη την γη.
«Την 8-1-42 τελείωσε την επίγεια ζωή του ο Ιωσήφ Φραγκλίνος Ρόδερφορδ» από την
σελ. 208. Συγκαταλέγεται μεταξύ των 144.000 αγίων και είναι συμβασιλεύς με τον
Ιησού Χριστό στον ουρανό.
Άνετα θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε την 25 προεδρία του Ρόδερφορδ, ως προεδρία
σε μια εταιρία με σκοπό την απόκτηση οικονομικής και πολιτικής εξουσίας, κάτι
που συνεχίζεται έως σήμερα και από τους διαδόχους του, πάντοτε όμως με το
θρησκευτικό προσωπείο.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ
ΜΙΛΤΟΝ ΤΖ. ΧΕΝΣΕΛ
Η εταιρία "Σκοπιά" από της ιδρύσεως της υπό του Καρόλου Τ. Ρώσσελ, είχε πρόεδρο.
Πρώτος πρόεδρος ο ιδρυτής της και ένα «κυβερνών σώμα», το συμβούλιο των
διευθυντών! Έκτοτε κατά την πορεία της είχε πάντοτε πρόεδρο και ένα «κυβερνών
σώμα», τα μέλη του οποίου προήρχοντο από τα «κεχρισμένα» μέλη, δηλαδή από τον
«πιστό και φρόνιμο δούλο» του υπολοίπου, του «μικρού ποιμνίου», πάντοτε κατά την
"Σκοπιά", όπως η ίδια τα παρουσιάζει στο βιβλίο της του 1982.
«Μπορείτε να ζείτε...». σελ. 195: «Η ορατή οργάνωση τον Θεού σήμερα
παίρνει επίσης θεοκρατική καθοδηγία και κατεύθυνση. Στα κεντρικά γραφεία τον
Μπρούκλιν της Ν. Υόρκης υπάρχει ένα κυβερνών Σώμα πρεσβυτέρων Χριστιανών
ανδρών... που επιβλέπει τις παγκόσμιες δραστηριότητες τον λαού τον Θεού. Αυτό το
κυβερνών σώμα αποτελείται από μέλη τον πιστού και φρόνιμου δούλου. Υπηρετεί σαν
εκπρόσωπος τον πιστού δούλον. Οι άνδρες τον κυβερνώντος• σώματος όπως οι
απόστολοι και οι πρεσβύτεροι της Ιερουσαλήμ... όταν παίρνουν αποφάσεις, δεν
βασίζονται σε ανθρώπινη σοφία. Όχι, κυβερνώνται θεοκρατικά, ακολουθούν το
παράδειγμα του πρώτον κυβερνώντος σώματος της Ιερουσαλήμ, τον οποίον οι
αποφάσεις... παίρνονταν κάτω από την κατεύθυνση του αγίου πνεύματος».
-1997 «Σκοπιά» 15-5-'97 σελ. 17: «Από την ίδρυση της Βιβλικής και
Φυλλαδικής Εταιρίας Σκοπιά της Πενσυλβανίας το 1884 μέχρι το 1972 ο πρόεδρος της
εταιρίας ασκούσε μεγάλη εξουσία στην οργάνωση τον Ιεχωβά ενώ το κυβερνών σώμα
συνδεόταν στενά με το διοικητικό συμβούλιο της εταιρίας. Οι ευλογίες που υπήρξαν
στην διάρκεια εκείνων των ετών, αποδεικνύουν ότι ο Ιεχωβά δέχθηκε αυτήν την
διευθέτηση. Μεταξύ του 1972-1975 το κυβερνών σώμα διευρύνθηκε φθάνοντας τα 18
μέλη. Τα πράγματα πλησίαζαν περισσότερο στη διευθέτηση τον πρώτον αιώνα. Όταν
χορηγήθηκε μεγαλύτερη εξουσία σε αυτό το διευρυμένο σώμα, μερικά μέλη του οποίου
συμμετέχουν στο διοικητικό συμβούλιο της Βιβλικής και Φυλλαδικής Εταιρίας Σκοπιά
της Πενσυλβανίας».
Μετά τον θάνατο του Κ. Ρώσσελ το 1916, δεύτερος πρόεδρος εκλέγεται ο Ιωσήφ
Ρόδερφορδ το 1917. Τρίτος πρόεδρος ο Νάθαν Ο. Νόρ το 1942, τέταρτος πρόεδρος ο
Φρέντερικ Γ. Φρανς το 1977, ο οποίος διατηρεί τη θέση του στην εξουσία, όπως και
οι προηγούμενοι έως την ήμερα του θανάτου του την 28-12-'92 σε ηλικία 99 ετών.
Πέμπτος πρόεδρος αναδεικνύεται ο Μίλτον Χένσελ. Φυσικά οι διαδικασίες με τις
οποίες τελούνται οι εκλογές προέδρων, αντιπροέδρων και όλων των υπολοίπων μελών
του "κυβερνώντος σώματος" είναι κάτι το οποίο γνωρίζει μόνον η εταιρία στο
εσωτερικό της. Οι οπαδοί και γενικά ο υπόλοιπος κόσμος, πληροφορείται τα
πεπραγμένα πάντοτε με καθυστέρηση και επίσης η ενημέρωση γίνεται:
α) με παραποιημένες
και ωραιοποιημένες αλήθειες,
β) με μισές
αλήθειες και
γ) το πλέον
σημαντικό, όλη η διαδικασία της εκλογής γίνεται από τον Ιησού Χριστό (!).
-2001. «Σκοπιά» 15-4-01. σελ. 29; «Πως διαφέρει το κυβερνών σώμα από ένα
νομικό σωματείο; Ενώ οι υπεύθυνοι ενός σωματείου εκλέγονται από τα μέλη τον, το
κυβερνών σώμα δεν διορίζεται από κανένα άνθρωπο, αλλά διορίζεται από τον Ιησού
Χριστό». Με δεδομένα τα κείμενα της εταιρίας, όπου άλλοτε την εκλογή την κάνει ο
Ιησούς Χριστός και άλλες φορές υπό την κατεύθυνση του Αγίου Πνεύματος, για τα
δογματικά λάθη της εταιρίας, τα οποία είναι αρκετά, η ευθύνη βαρύνει τον Θεό,
όπως στην περίπτωση του Χέϊντεν Κ. Κάβιγκτον, δικηγόρου της εταιρίας, ο οποίος
εξελέγη με «θεϊκή σοφία μέσω προσευχής και στοχασμού», αντιπρόεδρος του
«κυβερνώντος σώματος» το 1942. Το 1945 κατενόησε ότι ανήκει στα άλλα πρόβατα
(στον πολύ όχλο) και δεν είναι κεχρισμένος. Λάθος λοιπόν εκλογή του Κάβιγκτον,
το οποίο αντελήφθη μετά την πάροδο τριών ετών.
Όπως όμως έχει παρατηρηθεί και σε άλλες περιπτώσεις, η "Σκοπιά" έχει προβλήματα
με το "κυβερνών σώμα" του "πιστού και φρόνιμου δούλου" τα οποία επιλύει πάντοτε
με τα εκάστοτε συμφέροντα της. Τα τελευταία χρόνια παρουσιάζονται διάφορες
καταστάσεις στο εσωτερικό της οργανώσεως και πότε μειώνει τα μέλη του
"κυβερνώντος σώματος" και άλλοτε τα διευρύνει, όπως διαβάζαμε στην "Σκοπιά" της
1-2-'99, όπου γίνεται αναφορά για την διάρκεια των ετών 1971-1975, όπου τα μέλη
ήσαν 18, ενώ τώρα λόγω θανάτου έχουν μείνει τα μισά.
Η "Σκοπιά" της 1-1-2000 σελ. 29 γράφει ότι το «κυβερνών σώμα» διευρύνεται
και από 9 μέλη που αριθμούσε προστίθενται άλλα τέσσερα, φυσικά «κεχρισμένα»
Πάντοτε όμως υπάρχει ο πρόεδρος του οποίου το όνομα αναφέρεται στα διάφορα
έντυπα της εταιρίας. Το 1991 π.χ., στην "Σκοπιά" πάντοτε, στην σελ. 2 διαβάζομε
τα εξής: «1991Watch Tower Bible and Tract Society of Pennsylvania.
Με επιφύλαξη όλων των δικαιωμάτων Frederick W Fransz πρόεδρος». Όταν απεβίωσε ο
Φ. Φρανς ή "Σκοπιά" της 15-3-'93, αναγγέλλει τον θάνατο του και στην σελ. 30, 31
γράφει το εξής αφιέρωμα: «Ανταμείφθηκε με τον "στέφανον της ζωής"
Στον απόστολο Ιωάννη ειπώθηκε να γράψει στον άγγελο της εκκλησίας της Σμύρνης:
"Γίνου πιστός μέχρι θανάτου και θέλω σοι δώσει τον στέφανον της ζωής" (Αποκ. 6'
8, 10). Έτσι είναι τόσο δυσάρεστη όσο και ευχάριστη ή ανακοίνωση που γίνεται εδώ
ότι ο Φρέντερικ Γουίλιαμ Φρανς, πρόεδρος της Βιβλικής και Φυλλαδικής Εταιρίας
Σκοπιά της Πενσυλβανίας και της Βιβλικής και Φυλλαδικής Εταιρίας Σκοπιά της Νέας
Υόρκης καθώς και αρκετών άλλων θεοκρατικών οργάνων, τελείωσε την επίγεια πορεία
του το πρωί της 22ας Δεκεμβρίου 1992» (οι υπογραμμίσεις δικές μας).
Ακολουθεί ένα
βιογραφικό που αφορά τις δραστηριότητες του μέσα στην οργάνωση.
Άξιον προσοχής
είναι ότι αναγράφεται το αξίωμα του ως προέδρου και των δύο σωματείων της
"Σκοπιάς" καθώς και άλλων θεοκρατικών οργάνων.
Μετά από αυτόν αναλαμβάνει πρόεδρος ό Μίλτον Τζ. Χένσελ στις 30-12-1992, ως
πέμπτος πρόεδρος.
Η αναγραφή του
ονόματος του δημοσιεύεται κανονικά στην συγκεκριμένη σελίδα με την ιδιότητα του
προέδρου. Αυτό συνεχίζεται έως και στην "Σκοπιά" της 1-1-Ό1 σελ. 2, όπου
αναγράφεται:
«2001 Watch Tower Bible and Tract Society of Pennsylvania. . Με την επιφύλαξη
όλων των δικαιωμάτων Milton G Henchel President...».
Αυτό ήταν και το
τελευταίο έντυπο της "Σκοπιάς" όπου ο Χένσελ αναφέρεται ως πρόεδρος. Έκτοτε η
"Σκοπιά" στην ίδια θέση γράφει:
«2001 Watch Tower Bible and Tract Society of Pennsylvania.
Με την επιφύλαξη όλων των δικαιωμάτων».
Ποια η αιτία; Είναι
από τα κρυφά της "Σκοπιάς".
Στην "Σκοπιά" της 1-10-2002 παρουσιάζεται ένα βιογραφικό για τον Μίλτον Χένσελ,
όπου εκτίθενται όλο το έργο του σαν γραμματέως του Νάθαν Ο. Νόρ, ότι τον Μάιο
του 1945 επισκέφθηκε τη Δανία σε ηλικία 25 ετών, ότι γεννήθηκε το 1919. Επίσης
αναφέρει τις διάφορες περιοδείες του εντός και εκτός Αμερικής, στην Ευρώπη και
σε χώρες της Μέσης Ανατολής, την ημέρα του γάμου του το 1995 και διάφορα άλλα
της οικογενειακής του ζωής. Όμως καμία αναφορά στην θέση του ως προέδρου της
εταιρίας. Φυσικά αυτές οι άτακτες καταστάσεις -είναι ο πλέον επιεικής όρος- στο
εσωτερικό της «γνωστής θρησκείας», φυλάσσονται επιμελώς κρυφές έως ότου
διευθετηθούν για να παρουσιασθούν, ωραιοποιημένες πάντοτε και υπό την καθοδήγηση
του Ιεχωβά, για τροφή των οπαδών, οι οποίοι δεν έχουν ιδέα, του τι συμβαίνει
μέσα στην εταιρία.
Εάν συγκρίνουμε τα
δύο τελευταία βιογραφικά αφιερώματα για τον θάνατο του Φ. Φρανς και του Μίλτον
Χένσελ, η διαφορά είναι εμφανής και προκλητική.
Η "Σκοπιά" της 15-8-Ο3, γνωστοποιεί τον θάνατο του Μίλτον Χένσελ με το εξής
αφιέρωμα: «Ο Μίλτον Χένσελ ο οποίος ήτο πολύ καιρό μέλος του κυβερνώντος σώματος
των μαρτύρων του Ιεχωβά, ολοκλήρωσε την επίγεια πορεία του το Σάββατο 22-3-03.
Ήταν 82 χρονών. Όταν ήταν νέος εντάχθηκε στο προσωπικό των κεντρικών γραφείων
των "μαρτύρων του Ιεχωβά" και υπηρέτησε πιστά επί 60 και πλέον χρόνια... Το 1939
έγινε γραμματέας του Νάθαν Ο. Νόρ. Όμως όποιος τότε ήταν επίσκοπος των
τυπογραφείων των μαρτύρων του Ιεχωβά στο Μπρουκλιν. Ο αδελφός Νόρ ανέλαβε την
ηγεσία ανάμεσα στους μάρτυρες του Ιεχωβά παγκόσμια το 1942, διατήρησε τον Μίλτον
Χένσελ ως βοηθό. Χαιρόμαστε ότι υπέμεινε μέχρι τέλους έχοντας την διαβεβαίωση
ότι θα λάβαινε την αμοιβή του, το στεφάνι της ζωής» (οι υπογραμμίσεις δικές
μας).
Κατ' αρχή, παρατηρούμε στο κείμενο αυτό της εταιρίας, την μη αναφορά στο αξίωμα
του Μίλτον Χένσελ ως προέδρου, κάτι που γινόταν με τους προηγούμενους, επίσης
ενώ Όμως θάνατος του συνέβη στις 22-3-2003 -πάντοτε κατά την "Σκοπιά"- οι οπαδοί
το πληροφορούνται στις 15-8-03.
Ποιοι οι λόγοι
αυτής της καθυστερημένης ενημερώσεως;
Σημαντικός ακόμη
όμως λόγος που τον καθήρεσαν από πρόεδρο, όντας εν ζωή, όπως προκύπτει από τα
γραπτά της εταιρίας.
Τι μεθοδεύεται
άραγε στο εσωτερικό του Μπρουκλιν;
Έχει ισχύ πλέον το
«κυβερνών σώμα», και από πότε είναι ακέφαλο και για ποιο λόγο;
Φυσικά αυτά όλα δεν
τα πληροφορούνται οι οπαδοί τους οποίους είναι φανερό εκ των ενεργειών της ότι
δεν τους υπολογίζει η οργάνωση.
Κατά τα άλλα, αυτή
η περίφημη «γνωστή θρησκεία» αναρωτιέται κανείς σε τι είναι «γνωστή»;
Μόνο για τις
εκδοτικές της δραστηριότητες, είναι το συμπέρασμα.
Αυτές, είτε με
πρόεδρο ή χωρίς κεφαλή, συνεχίζονται.
Οι Έλληνες
αδελφοί μας που για κάποια αιτία πλανήθηκαν από αυτή την οργάνωση, δεν
αναρωτιούνται που βαδίζουν και με ποιόν οδηγό;
Όχι βέβαια τον
Ιησού Χριστό.
Τι είναι επί τέλους
αυτό το «κυβερνών σώμα» του «πιστού και φρόνιμου δούλου» που αποφασίζει για την
ζωή τους;
Η Αγία Γραφή,
πουθενά δεν αναφέρει για «κυβερνών σώμα» των αποστόλων, όπως επικαλείται η
"Σκοπιά" ότι ήταν το αντίστοιχο του «κυβερνώντος σώματος» της «Σκοπιάς».
Ουδείς των
αποστόλων ισχυρίσθηκε ότι είναι μέλος ενός «κυβερνώντος σώματος».
Αντιθέτως οι
απόστολοι ήσαν πάντοτε οι ποιμένες και επίσκοποι της Εκκλησίας και έγραφαν
πάντοτε εις το όνομα του Θεού Πατρός και Κυρίου Ιησού Χριστού (Α' Θεσ. α' 1, Γαλ.
α' 1, Κολασ. α' 1, κ.α.).
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΔΙΑΛΟΓΟΣ
ΤΕΥΧΗ 31-32-33
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΑΝΝΑ ΜΠΟΥΡΔΑΚΟΥ
ΜΕΛΟΣ , ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ.
|